Mayrek Reklam

Tüketiciyle İlk Tanışma

Tüketiciyle İlk Tanışma


Tüketiciyle İlk Tanışma

Firmanızı Tüketiciye Tanıtmanın 5 Temel Yolu

  1. Tabela- Siz Kimsiniz

Her şey hazır, artık ürününü ya da hizmetini insanlara sunma zamanı geldi. Bir dükkan kiraladınız, ya da bir ofis. Sunacağınız hizmeti sağlayacak arkadaşlar, satacağınız ürünler bazı aksaklıklardan sonra da olsa yerlerindeler ve tüketiciyle buluşmak için can atıyorlar. Uzun uğraşların sonucunda her şey mükemmel olmasa da olması gerektiği gibi oldu. Rahatlayın artık. Peki insanların firmanızın ne olduğunu, nasıl bir firma olduğunu anlamalarını sağlayacak yeterlilikte bir tabelanız var mı?

Kendinizi tanıtmanın ilk adımlarından biri tabeladır. Tabeladaki yazı karakterinden, renklere kadar her ayrıntı potansiyel müşterilere firmanızla ilgili bilgi verir. Bu yüzden sadece ne yazdığın değil nasıl yazdığın ve tabelada hangi renkleri kullandığında çok önemlidir. Tabela firmanın yer imi gibidir. Akılda kalıcı olursa oradan, iş yerinizin önünden geçen insanların dikkatin çeker ve akıllarında kalır. İnsanlar tabelanızı ürününe ya da hizmetine ihtiyaç duydukları anda hatırlar ve satın alma süreci orada başlar. Tabelanın yanı sıra iş yerinizin önüne yerleştireceğiniz bir totem firmanı insanlara etkin bir şekilde tanıtmaya başlayacaktır.

  1. Dekorasyon- Nasıl Bir Firmasınız

İş yerinizin dekorasyonu alıcıyı ikna etmekte ve firmanı sevdirmekte kullanacağınız en yakın ve en kalıcı reklam aracıdır aslında. Dekorasyonda kullandığınız renkler ve malzemeler sizi tanıtmaya yarayacağı gibi sunduğunuz ürün ya da hizmeti en etkili şekilde sunma olanağı sağlamalı. Örneğin fast foodların tabelaları da dekorasyonları da kırmızıdır. Çünkü kırmızı tabela dikkat çeker, kırmızı iç mekan ise insanı iten bir güce sahiptir. Fastfood mantığının hızlıca yenen yemek olduğunu düşünürsek, bu tarz yemek satan yerler her gelenin hızlıca yemesini ve bir sonraki müşterinin de gelmesi için masayı boşaltmasını hedeflerler. Yani dekorasyon yaparken kendinizi tanıtan renk ve mobilyaların yanı sıra, hizmetinizin en verimli şekilde devam edebilmesini de düşündünüz mü? Renklerin ve kullanılan malzemelerin insanlar üzerindeki etkilerini, ilerideki yazılarımda değineceğim.

  1. Araç Giydirme- Tanıdık Olmaya Başlayın

Firmanızın reklamını yapmak ve onu tanıtmak için elinizde bulunan en önemli alanlardan biri de firma için kullandığın araç ya da araçlardır. Araçlarda firmanın adının yazması, logonun bulunması (Logonun nasıl olması gerektiğine ayrıca değineceğim) belki firmanın yerini insanlara göstermez ama adının, logosunun, renklerinin, karakterinin şehrin tüm caddelerinde ve sokaklarında görülmesini sağlar. İnsanlar sizi ne kadar çok görürlerse o kadar zihinlerine işlersiniz, o kadar tanıdık gelirsiniz ve güven verirsiniz.

Açıkhava Sergisinde Yerinizi Alın

Araç giydirme sadece firmanın adının ya da logosunun yazacağı küçük bir ayrıntıdan ibaret olacağı gibi, daha büyük daha açıklayıcı da olabilir. Ya da dönemsel olarak, kampanyalarınızın, yeni hizmetlerinizin sunulduğu bir Açıkhava reklamına da dönüşebilir. Kendi aracınız dışında, otobüs vb.. araçlara da giydirme yaptırıp, reklamınızın etkisin artırabilirsiniz. Son yıllarda araç giydirme konusunda geliştirilen espirili ve yaratıcı fikirler, caddeleri adeta sanatsal bir sergiye dönüştürüyor. Firmanız da bu sergi de yerini alabilir.

  1. Web Sitesi- Sanal Alemdeki Vitrininiz

Web sitesi bir firmanın internetteki dünyasındaki vitrini, tabelasıdır. Bulunduğunuz şehirde hatta ülke de yaşamayan insanların firmanızı görmesini ve tanımasını sağlar. Bu yüzden çok Firmanızı insanlara tatmanın en etkili yollarında biri web sitenizdir. Orada olabildiğince açıklayıcı ve net kendinizi tanıtmalı ve insanara kendinizle ilgili gerekli olan tüm bilgileri vermelisiniz. Web sitenize giren insanların size ulaşabilmelerini kolaylaştırmayı sakın unutmayın. Bunun için etkili bir mesaj servisi ya da hızlı arama gibi telefon numaralarınızı en görünür yerlere koymalısınız. Bunun için size yazılarımın devamında yardımcı olmaya çalışacağım.

Web sitenizi isterseniz kendiniz oluşturabilirsiniz. Bunun için hazır tasarımların sunulduğu www.wix.com gibi sitelerden hazır taslak satın alıp için, kendiniz doldurabilir ya da profesyonel bir web tasarımı firmasından yardım alabilirsiniz.

  1. Sosyal Medya- İlişkiler kurun

Artık herkesin çok iyi bildiği gibi sosyal medya potansiyel müşterilerinize ulaşmak ve hatta satış yampak için oldukça zengin bir platform. Sosyal medya hesaplarınızı oluştururken ve oralarda yayınlarda bulunurken dikkat çekici ve sade olmaya özen göstermelisiniz. Sosyal medya hesaplarınızı kendiniz yönetmek isterseniz bu konu ile ilgili piyasada bulunan çeşitli kitaplardan ya da internette paylaşılmış olan makalelerden gerekli bilgileri edinebilir ya da yine profesyonel bir firmayla anlaşıp sosyal medyanızı o firmanın yönetmesini sağlayabilirsiniz. Bu konuda MediaCat yayınevinden çıkan Ann Handley ve C.C Chapman tarafından yazılan “Dijital Çağda İçerik Yönetimi Kuralları” isimli kitabı önerebilirim. Kitap hem eğlenceli hem de gerçekten neye ihtiyacınız varsa hepsini içeriyor.

Yazan: Deniz İperk



İLETİŞİM

İletişime Geçin

Ofisimiz

Kemalpaşa Caddesi No: 33 Çamdibi Bornova/İzmir 35090

İletişim Numaralarımız


E-katalog